Класні новини

ТЕМА: Ми українці «Честь і слава незламним»

Мета: почуття гордості й приналежності до незламного українського народу, який героїчно боронить власну державу, і як наслідок – готовності до посильної участі у справі захисту суверенітету України та відновлення її територіальної цілісності, долучення до волонтерського руху, допомога армії;

·         глибокої пошани до загиблих героїв і вшанування їх світлої пам’яті; поваги до Збройних сил України й усіх причетних до справи захисту

·         нашої Вітчизни і вдячності їм;

·         співчуття до людей, скалічених війною, до родичів тих, хто загинув на війні, тих, хто втратив житло або був змушений його покинути;

·         стійкості до впливів пропаганди країни – агресора.

Хід першого уроку:

Півроку тому з повномасштабним вторгненням російської армії розпочався новий етап російсько-української війни, яка триває з 2014 року. Вже півроку Україна живе в умовах найжорстокішої війни, яка була розв’язана росією в Європі після Другої світової війни. Для нашої країни вона стала народною війною за незалежність і суверенітет, за цивілізаційний вибір і приналежність до європейської цивілізації, її засадничі цінності, права і свободи, що лежать в основі Західного світу. Війна, як ніколи, згуртувала українську націю, мобілізувавши весь її потенціал на відсіч ворогу. Вона торкнулася кожної української родини, стала частиною нашого життя, а перемога у ній стала спільною метою всього українського народу. Кожний українець має свій рахунок війні та свою історію боротьби, що у сукупності складають нашу спільну історію спротиву.

 

16 липня 1990 року Верховна Рада УРСР ухвалила Декларацію про державний суверенітет України. А пізніше того ж дня ухвалила постанову «Про День проголошення незалежності України», в якій йшлося:

Зважаючи на волю українського народу та його одвічне прагнення до незалежності,
підтверджуючи історичну вагомість прийняття Декларації про державний суверенітет України 16 липня 1990 року,
Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки постановляє:
Вважати день 16 липня Днем проголошення незалежності України і щорічно відзначати його як державне загальнонародне свято України.
Однак, зовсім скоро виникла потреба змінити дату святкування. Адже саме 24 серпня 1991 року Верховною Радою УРСР було ухвалено Акт проголошення незалежності України. Він був підтверджений 1 грудня 1991 року на Всеукраїнському референдумі. Щорічно від 1992 року святкується День Незалежності України 24 серпня.

https://tsn.ua/ukrayina/koli-den-nezalezhnosti-ukrayini-2022-yaka-istoriya-cogo-svyata-osnovni-tradiciyi-2138311.html [першоджерело].

 

Кольори державного Прапору України — синій і жовтий. З давніх-давен українська земля була хліборобським краєм. Синє море або небо над золотою нивою — зміст, який нині вкладають у кольори Державного Прапору України. Державний Прапор України не є «жовто-синій» чи «жовто-блакитний», оскільки за правилами геральдики кольори «читаються» згори донизу. До Державного Прапора України виявляють пошану, схиляючи голову чи вклоняючись, а часом і стають на одне коліно. Військові віддають прапорові честь. Великий Державний Герб України, згідно зі статтею 20 Конституції України, встановлюється з урахуванням малого Державного Герба, як його головного елемента, і герба Війська Запорізького, і затверджується не менше як двома третинами від конституційного складу Верховної Ради України.19 лютого 1992 року Верховною Радою України ухвалена постанова «Про Державний Герб України», якою було затверджено «Тризуб, як малий герб України» та, відповідно, головний елемент великого герба. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D1%96_%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%B2%D0%BE%D0%BB%D0%B8_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B8   [першоджерело].

Лунає гімн України.

Бесіда з учнями.

1.      Хто став на захист держави?

2.      Яка роль кожного у цій війні?

3.      Які найкращі риси проявили українці?

4.      У чому наша сила, як ви гадаєте?

5.      Чому інші країни захоплюються нами?

Хвилина мовчання.

 

Раши́зм – термін, який використовується науковцями, політиками і публіцистами для позначення політичної ідеології та соціальної практики владного режиму Росії кінця XX – початку XXI століття, що базується на ідеях «особливої цивілізаційної місії» росіян, «старшості братнього народу», нетерпимості до елементів культури інших народів; на тоталітаризмі й імперіалізмі радянського типу, використанні російського православ’я як моральної доктрини, на геополітичних інструментах впливу, насамперед енергоносіях для європейських країн, військовій силі, стосовно країн, що входять до сфери впливу Російської Федерації).

Згідно з цією ідеологією українці мають бути «денацифіковані», тобто знищені або розпорошені у «русскому мірі». Саме це і спонукало російських військових до військових злочинів і звірств. Це було визнано Верховною Радою України актами геноциду українського народу. Український народ опинився перед вибором: перемога або смерть.

Україна вистояла завдяки героїзму. Це героїзм Збройних сил України, Національної гвардії, прикордонників, формувань територіальної оборони, добровольчих формувань, які з перших хвилин ціною власних життів стримували натиск ворога.

Героїзм слід розглядати як найвище виявлення самовідданості й мужності у виконанні громадянського обов’язку, як окремою особою, так і підрозділами, та містами в цілому.

Це зумовлює сюжетику уроку, на якому можуть бути використані історії окремих особистостей або підрозділів.

При виборі прикладів героїзму найкраще звертатися до тих, що мають відношення до цього регіону або його представників.

 

Єдність і здатність до згуртованості всього українського суспільства виявляється в кількох площинах:

·         волонтерський рух (технічна, фінансова, медична, гуманітарна допомога військовим і цивільним);

·         єдність політичних сил (здатність поставити загальнодержавні інтереси вище партійних, позбавлення політичного впливу проросійських сил);

·         допомога і надання прихистку мешканцям з окупованих територій та місць бойових дій.



 

Діти, чи є у вас досвід волонтерства?

Війна має цивілізаційний вимір, позаяк йдеться про захист демократичних цінностей Західного світу, збереження встановленої після Другої світової війни системи міжнародного права й устрою Європи. Доктрина «русского міра» поставила під загрозу безпеку низки європейських держав. Тому демократичними країнами війна була сприйнята саме як війна проти демократії в цілому. Це зумовило їх активну військову, фінансову, гуманітарну підтримку. https://erudyt.net/vixovni-zaxodi/konspekti-do-1-veresnya/lyst-mon-pro-metodychni-rekomendatsii-do-provedennia-pershoho-uroku-my-ukraintsi-chest-i-slava-nezlamnym-2022-2023-navchalnyy-rik-ofitsiyno.html    [першоджерело].

Ми живемо у буремні часи. Повномасштабна війна змусила українців ще глибше замислитися над пошуком власної ідентичності, а оскільки культура завжди була найоперативнішою рефлексією думок і настроїв у суспільстві, то зміна культурної парадигми українців чи не найяскравіше відобразилася через вибух нової української музики після 24 лютого 2022 року. Будьте певні: вона вже ніколи не буде такою, як раніше.

 

         Інформаційна війна у сучасних умовах є одним з вирішальних факторів перемоги. Особливо це важливо для України, яка веде асиметричну війну проти ядерної держави з переважаючим військовим потенціалом. Від того, як за кордоном сприймають події в Україні, залежить і рівень політичної підтримки, і обсяги допомоги, і масштаби запроваджених проти агресора санкцій. Об’єктивні дані свідчать, що перший раунд інформаційного протистояння протягом 50 днів війни Україна виграла вчисту. Відкритість, високий професійний рівень організації інформаційної кампанії Офісом президента, Міноборони, МЗС та українськими журналістами, готовність і вміння відстоювати нашу позицію у світових ЗМІ, активно працювати у соціальних мережах, – все це в українському «меню» виявилося значно «смачнішим», ніж нескінчена і відверта брехня кремлівських агітаторів і пропагандистів. https://www.radiosvoboda.org/a/informatsiyna-viyna-rosiyskyy-vplyv/31811302.html  [першоджерело].

 

(Заключне слово вчителя)

 

 

 
 
 
 
День Андрія Первозванного

13 грудня православні вшановують Андрія Первозванного – апостола Ісуса Христа, який був першим з дванадцяти покликаний Спасителем.


 У свято віряни вирушають у храми та моляться святому Андрію. Апостол вважається покровителем сімейного щастя, кохання та шлюбу.

 






Народна назва Дня Андрія – Калита; так називали обрядові коржики, які підвішували до стелі. Молоді хлопці мали по черзі спробувати відкусити шматок такого коржика без допомоги рук. Незаміжні дівчата на Андрія ворожать на нареченого, хоча церква виступає категорично проти будь-яких занять магією.
 
 
 
У 5 класі проведена година спілкування:
 «Планета толерантності». Вихованці змогли познайомитись з поняттям «толерантність», виявити основні риси толерантності, формувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки. Виховувати почуття поваги один до одного, до звичаїв, традицій, культури різних народів, виховувати комунікативну культуру спілкування та взаєморозуміння.
 
 
 












 
"ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ В ДИТЯЧОМУ СЕРЕДОВИЩІ".

  До 5 класу завітав соціальний педагог, де разом із класним керівником було проведено урок "ПРОТИДІЯ БУЛІНГУ В ДИТЯЧОМУ СЕРЕДОВИЩІ". Учні виконували вправи, переглядали відеоролик , малювали малюнки. Метою уроку було ознайомити з поняттям булінгу, його видами та проявами, розвивати навички конструктивного вирішення конфліктних ситуацій, толерантного спілкування; сформувати знання з правил безпечної поведінки в мережі Інтернет.

 





 


                ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА

 ПОВЕДІНКИ ДЛЯ УЧНІВ

 

 Учень приходить в школу за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.

Ø    Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом  вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети, наркотики і інші одурманюючи засоби й отрути.

Ø    Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.

Ø    Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти з школи та її території в урочний час.

Ø    У разі пропуску занять до 3-х днів учень зобов'язаний пред'явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше трьох днів учень зобов'язаний представити довідку з медичної установи.

Ø    Учень школи повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.

Ø    Поза школою поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я школи.

Ø    Учні бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.

Ø    До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну відповідальність.

Ø    Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.

Ø    Не дозволяється жувати гумку, користуватися навушниками і мобільним телефоном на уроках.

Ø    Учень зобов'язаний виконувати домашні завдання в терміни, встановлені шкільною програмою.

Ø    Щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику, надавати його  на першу вимогу вчителя.

 

ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ

 

Ø    Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять, окрім уроків інформатики, коли учні працюють за комп'ютером.

 Ø    Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.

 Ø    Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.

 Ø    Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.

 Ø    Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.

 Ø    Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.

 

ПОВЕДІНКА УЧНІВ НА ПЕРЕРВАХ

 

Ø    Під час перерви учень зобов'язаний:

 v   підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;

 v   вийти з класу, якщо попросить вчитель;

 v   підкорятися вимогам чергового учня чи учителя.

     Час перерви - особистий час кожного учня. Він може його проводити по своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.

  Ø    Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, фізична і хімічна лабораторії, майстерня, спортзал).

 Ø    Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор.

 Ø    Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.

 Ø    У школі категорично забороняється тютюнопаління.

 Ø    Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.

 Ø    На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового учителя, дирекції школи за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.

 

ПОВЕДІНКА УЧНІВ В ЇДАЛЬНІ

  

 Ø    Під час обіду в їдальні належить дотримуватися хороших манер і поводитися пристойно.

 Ø    Учні повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.

 Ø    Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.

 Ø    Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.

 Ø    Вживати їжу і напої, придбані тільки в їдальні.

 Ø    Учні прибирають стіл після вживання їжі.

 Ø    Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.

 Ø    Учні мають право взяти в їдальню принесений з дому сніданок.

 Ø    Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.

 Ø    Забороняється виносити їжу з їдальні.

 

   
 
 
 
 
 
 
 
Щасливої дороги мої любі!!!

Сьогодні випускний, який відкриває путівку в життя. Дитинство навіки залишилося в минулому. Бажаю, щоб випускний день виявився успішним початком подорожі завдяки щасливому і яскравого життя, яка обов’язково повинна посприяти досягненню поставлених цілей і відкриттю тільки найкращих граней буття. Я бажаю, щоб молодість обов’язково подарувала дивовижні шанси, розраховані на використання. Нехай кожен шанс посприяє втіленню мрій в життя. Бажаю йти по прямій дороги життя, не звертаючи нікуди і не піддаючи себе зайвим ризикам. Нехай все буде складатися так, як повинно, а доля зможе тільки благоволить отримання приємних емоцій і справжнього щастя. Вітаю з таким важливим і урочистим святом, як випуск зі школи. Тепер починається доросле життя, яка висуває великі вимоги, але і дає дивовижні можливості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                                                          
 
 
 
 День Вишиванки

Немає коментарів:

Дописати коментар