Бесіди з безпеки життєдіяльності

 
 
 
 
 

                                                                                              «Затверджую»
                                                                                               Директор ______ О.Канівець
                                                                                               «30» серпня 2022 року

Правила поведінки здобувача освіти у Ганнівському ліцеї
Правила поведінки здобувачів освіти базуються на чинному законодавстві Міністерства освіти та науки України, органів місцевого самоврядування, Статуті школи.

Права та обов’язки здобувачів освіти
1. Здобувачі освіти мають право на:
- навчання впродовж життя та академічну мобільність;
- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти;
- якісні освітні послуги;
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- відзначення успіхів у своїй діяльності;
- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
- безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
- повагу людської гідності;
- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
-     отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
-     користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
-     доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
-     особисту участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
-     інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
2. Здобувачі освіти зобов’язані:
- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);
- повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
3. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
« Ми-старанні і наполегливі у навчанні»
1.Учень приходить до школи за 10-15 хв. до початку навчальних занять, займає своє робоче місце, готує все необхідне приладдя до уроку.
2.Йти зі школи та її території можна лише з дозволу вчителів або медичної сестри (попередньо узгодивши з батьками).
3.Учні бережуть майно школи, дбають про чистоту та порядок на території школи.
4.Учень старанно виконує домашні завдання.
5.На уроках чуємо вчителя, працюємо так, щоб чути своїх однокласників.
6.Не боїмося помилитися, бо прийшли учитися.
7.Радіємо не лише своїм успіхам, але й успіхам однокласників та друзів.
8. Учні школи заходять в їдальню, разом з класним керівником у відведений згідно режиму дня час.
9.Причини відсутності на заняттях підтверджуємо довідкою від лікаря чи письмовим повідомленням від батьків (або особи, яка їх замінює).
10.У школу приходимо в одязі, який відповідає перебуванню у суспільних місцях. Стиль одягу - діловий, класичний. Спортивний одяг, призначений для уроків фізичної культури, на інших заняттях недоречний.
11.На урочисті загальношкільні заходи приходимо у святковій формі.
 
«Ми-ввічливі»
1. Стосунки між здобувачами освіти, педагогами, батьками та персоналом школи будуються на взаємоповазі та довірі.
2.Педагогічний та учнівський колектив, обслуговуючий персонал дбають про авторитет та імідж закладу освіти, зокрема:
• Наш заклад не є місцем для носіїв негативної оцінки чи інформації як про своїх друзів, колег, співробітників, так і про школу у цілому.
• Відповідальність, ввічливість, стриманість, доброзичливість є нормою поведінки усіх учасників освітнього процесу.
• Громадські місця – не місце для обговорення рівня освітнього процесу, вчинків та поведінки його учасників.
3. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші школярі - молодшим, хлопчики – дівчаткам.
4. Всі учасники освітнього процесу висловлюють свої погляди, не зачіпаючи гідності і почуттів інших людей.
«Ми-у безпеці»
1. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків так і після їх закінчення.
2.Цькування, бійки, залякування, лихослів’я та знущання над людиною є неприпустимими формами поведінки у школі та за її межами.
3. Школа – територія, на якій не місце будь-яким видам зброї, в т.ч. ножам, вибуховим, вогненебезпечним речовинам, алкогольним напоям, цигаркам, наркотикам, токсичним речовинам.
4. Під час використання навчального та спортивного обладнання учні діють згідно інструкції та вказівок вчителя.
5. У школі учні не мають право скоювати дії, небезпечні для власного життя і здоров’я та оточуючих.

 

Пам'ятка щодо дій населення у разі надзвичайної ситуації

Держава-терорист росія зазнає поразки на полі бою, тому її керівництво у звичній для себе манері не гребує жодними методами, аби досягти своїх цілей: від ракетного терору українських міст - до ядерного шантажу усієї світової спільноти.

За вісім місяців повномасштабної війни українці вже добре вивчили з ким мають справу, нас не так легко налякати і змусити йти на поступки.

Але разом з тим, необхідно мати чітко визначений план дій на випадок будь-яких надзвичайних ситуацій: застосування ядерної чи хімічної зброї, “брудної бомби” чи фосфорних боєприпасів.

Ознайомитися із пам'ятками щодо дій у разі застосування російською федерацією зброї масового ураження можна нижче ( https://kr-rada.gov.ua/rekomendatsiyi-vonniy-stan-menu ) 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Орієнтовна тематика бесід з питань безпеки життєдіяльності

 

Види бесід з питань безпеки життєдіяльності із обов'язковим записом один раз на місяць у класному журналі:

  1. Бесіди з попередження нещасних випадків.
  2. Бесіди з дотримання правил дорожнього руху.
  3. Бесіди з пожежної безпеки.
  4. Бесіди з пропаганди здорового способу життя.
  5. Бесіди з цивільної  оборони.

 

Орієнтовна тематика бесід з попередження нещасних випадків:

1. Небезпечні місця у навчальному закладі. Як вберегти себе від травм.

2. Як запобігти отруєнню грибами.

3. Куди звертатись за допомогою.

4. Дотримання правил безпеки життєдіяльності на канікулах – запорука життя і здоров’я.

5. Безпечна поведінка під час канікул у зимовий період на льоду, під час спускання з гірок на санчатах, лижах.

6. Небезпека на дорозі: обірвані дроти, пошкоджені каналізаційні люки.

7. Небезпечні іграшки.

8. Твоє життя у твоїх руках.

9. Як вберегти себе від травм.

10. Про правила поведінки учнів під час навчально-виховного процесу.

11. Правила безпеки при зустрічі з дикими та свійськими тваринами.

12. Про правила поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів.

13. Небезпечне місце знаходження для дітей – будівельний майданчик.

14. Правила поведінки на льоду. Надання допомоги потерпілому на воді.

15. Про правила поведінки під час новорічних свят.

16. Про правила поведінки учнів на перервах.

17. Правила поведінки під час ожеледиці. Перша допомога при травмуванні.

 Орієнтовна тематика бесід з правил дорожнього руху:

 

5 клас

1. Мікрорайон школи. Маршрути руху. Вміння правильно вибрати безпечну дорогу.

2. Безпека на дорогах. Травмуючі фактори. Способи попередження травматизму.

3. Перехрестя та їх види. Дорожні розмітки.

4. Учасники дорожнього руху та умови безпеки пішохода.

5. Аварійні ситуації у дорожньому русі.

6. Місця зупинки транспорту – зона підвищеної небезпеки.

7. Правила посадки і висадки пасажирів.

8. Порядок руху чунів індивідуально  та групами.

9. Культура поведінки в громадському транспорті.

10. Конкурси, вікторини.

6 клас

1. Дороги – артерії міста (села).

2. Безпечна дорога до школи, додому.

3. Основні правила безпеки руху пішоходів.

4. Дорожня розмітка, її види, призначення, роль у регулюванні руху транспортних засобів і пішоходів.

5. Причини дорожньо-транспортних пригод.

6. Дорожні знаки, їх призначення.

7. Правила поведінки на залізничному переїзді.

8. Сигнали світлофора.

9. Культура поведінки в громадському транспорті.

10. Змагання, конкурси на знання правил безпеки руху.

7 клас

1. Мікрорайон школи. Маршрути руху. Вміння правильно вибрати безпечну дорогу.

2. Правила безпеки руху пішоходів.

3. Аварійна ситуація у дорожньому русі.

4. Шлях до зупинки транспортного засобу.

5. Безпечні правила користування громадським транспортом.

6. Культура поведінки при користуванні громадським транспортом.

7. Азбука велосипедиста.

8. Відповідальність за порушення Правил дорожнього руху.

9. Рішення ситуативних задач.

10. Конкурси, вікторини на знання правил дорожнього руху.

8 клас

1. Вміння правильно вибрати маршрут безпечної дороги в школу, додому.

2. Регулювання пішоходного руху.

3. Причини аварій на автошляхах.

4. Правила безпеки при користуванні громадським транспортом.

5. Правила безпеки для пішоходів на дорогах.

6. Правила безпеки при переході через залізничні колії, перебуванні на пасафирських платформах і в потягах.

7.  Культура поведінки в громадському транспорті.

8. Права та обов'язки пішохода.

9. Відповідальність за порушення Правил дорожнього руху.

10. Конкурси, вікторини на знання Правил дорожнього руху.

9 клас

1. Закон про дорожній рух. Правила дорожнього руху.

2. Елементи вулиць і доріг. Перехрестя та їх види. Пріоритет в дорожньому русі.

3. Правила безпеки при користуванні громадським транспортом.

4. Права і обов'язки пасажирів громадського транспорту.

5. Надзвичайні ситуації на транспорті (залізничному, автомобільному, водному).

6. Регулювання руху. Регульовані і нерегульовані переходи.

7. Дорожні знаки.

8. Права та обов'язки учасників дорожнього руху.

9. Рішення ситуативних задач.

Орієнтовні бесіди з цивільної оборони

 

  1. Правила надання першої допомоги при травмах, нещасних випадках.
  2. Способи гасіння пожеж.
  3. Профілактика гасіння пожеж.
  4. Причини пожеж.
  5. Небезпека ігор з вибуховими речовинами і запалювальними засобами.
  6. Захист населення в надзвичайних ситуаціях.
  7. Роль і завдання ЦО.
  8. Стихійні лиха – землетрус, пожежа, сильний вітер.
  9. Види біологічних засобів.
  10. Отруйні речовини, вплив на організм людини.
  11. Сучасні звичайні засоби ураження: осколкові, кулькові, фугасні боєприпаси.
  12. Способи оповіщення в надзвичайних ситуаціях.
  13. Дії населення в надзвичайних ситуаціях.
  14. Правила поведінки і дії під час пожежі.
  15. Правила поведінки і дії під час повені.
  16. Правила поведінки і дії під час землетрусу.
  17. Правила поведінки і дії під час сильного вітру.
  18. Правила поведінки і дії в зоні радіоактивного забруднення.
  19. Способи захисту органів дихання.
  20. Правила поведінки і дії у зоні бактеріологічного зараження.
  21. Виготовлення ватно-марлевих пов'язок і користування ними.
  22. Медичні засоби захисту.
  23. Поняття про травми, їх види.
  24. Надання першої медичної допомоги при кровотечах.
  25. Екологічна ситуація в Україні та її вплив на здоров'я людей.
  26. Профілактика втоми, стресу в умовах мирного часу і в надзвичайних ситуаціях.
  27. Радіаційні ураження, їх профілактика і перша медична допомога.
  28. Профілактика уражень отруйними речовинами.
  29. Засоби індивідуального захисту.
  30. Способи евакуації із заваленого сховища.

 

Орієнтовна тематика бесід з пожежної безпеки:

1-4 класи

1. Вогонь на службі у людей. Як запобігти пожежі. Причини виникнення пожеж.

2. Запалювальні засоби, від яких виникають пожежі. Небезпечність гри з вогнем.

3. Пожежонебезпечні об'єкти.

4. Правила пожежної безпеки в домі, у школі.

5. Евакуація з приміщень у разі виникнення пожежі.

6. Основні правила безпеки при використанні побутових нагрівальних, електричних і газових приладів. Загальні правила безпечного користування електропобутовими приладами.

7. Пожежна небезпека легкозаймистих матеріалів і речовин.

8. Дії учнів при пожежі.

9. Пожежні на захисті життя і здоров'я людей. Неприпустимість жартів у викликах пожежної команди.

10. Ігри і конкурси з пожежної безпеки.

5 клас

1. Попередження трагічних наслідків пожеж.

2. Причини виникнення пожеж та їх наслідки.

3. Правила пожежної безпеки в нашому домі, у школі, в таборі відпочинку, у дворі.

4. Практичні дії з запобігання пожеж. Убезпечення дітей у разі виникнення пожежі. Правила пожежної безпеки при проведенні масових заходів у школі.

5. Правила пожежної безпеки під час перегляду відеофільмів, проведенні новорічних свят, інших масових заходів.

6. Пожежна безпека в поводженні з легкозаймистими ерчовинами і матеріалами.

7. Правила безпечного користування газом.

8. Небезпека продуктів згорання для організму людини.

9. Конкурс малюнків «Хай вогонь в душі палає, а пожежі не буває».

10. Конкурс знавців пожежної справи.

6 клас

1. Первинні засоби  гасіння пожежі. Правила гасіння пожежі.

2. Місце встановлення, правила утримання і порядок застосування   первинних засобів пожежогасіння.

3. Шкідливість і небезпечність паління.

4. Вогненебезпечність паління. Профілактика паління серед дітей.

5. Правила безпеки під час грози. Види і способи захисту від  ураження блискавкою в домі, , на вулиці, в лісі, під час роботи в полі.

6. Розпалювання вогнищ.

7. Підприємства нашого населеного пункту. Можливі аварійні ситуації на цих підприємствах, пов'язані з пожежами та їх типові ознаки.

8. Конкурс малюнків.

9. Конкурс знавців пожежної справи.

10. Екскурсія в пожежну частину СДПЧ № 41.

7 клас

1. Протипожежний режим у навчально-виховних закладах. Протипожежні вимоги до утримання території, будівель.

2. План евакуації людей при пожежі. Правила пожежної безпеки в навчальних кабінетах.

3. Бережіть житло від пожеж. Неприпустимість застосування відкритого вогню при проведенні різних видів робіт.

4. Використання гасу, бензину та інших пальних рідин.

5. Правила експлуатації нагрівальних приладів, електричних пристроїв.

6. Як діяти у зоні пожежі.

7. Підручні засоби захисту органів дихання від чадного газу.

8. Як допомогти людям, якщо загорівся одяг. Особливості поведінки при виникненні пожежі у сусідніх квартирах, на сходах багатоповерхових будинків.

9. Конкурс плакатів на протипожежну тематику.

10. Заочний тур вікторини «Історія пожежної охорони».

8 клас

1. Правила утримання і порядок застосування засобів для первинного гасіння пожежі.

2. Види вогнегасників та їх призначення.

3. Правила безпечного використання предметів побутової хімії.

4. Особливості протипожежного захисту багатоповерхових будинків.

5. Пожежна безпека електричних систем. Попередження виникнення пожеж від електричної напруги.

6. Захист. План евакуації при пожежі.

7. Порятунок людей. Домедична допомога постраждалим від пожежі.

8. Відповідальність за спеціальний підпал, пожежу, яка трапилась внаслідок необережного поводження з вогнем.

9. Вікторина «Основи пожежної техніки».

10. Конкурс плакатів «Знаки пожежної безпеки».

9 клас

1. Пожежна безпека електричних мереж.

2. Можливі несправності електроапаратури, електричних дротів.

3. Правила гасіння пожежі й надання допомоги потерпілому від електричного струму.

4. Організація пожежної охорони в місті (селі), на підприємствах, в школі.

5. Відповідальність за порушення правил пожежної безпеки.

6. Надзвичайні ситуації – пожежі: торф'яні, лісові, степових і хлібних масивів, характерних для нашої місцевості.

7. Аварії з виходом в атмосферу сильнодіючих хімічних речовин. Пожежі й аварії, які супроводжуються пожежами.

8. Наслідки пожежі: забруднення повітря продуктами згорання речовин (сірки, пластмасових та синтетичних матеріалів).

9. Правила поведінки під час виникнення вищезгаданих аварій і ліквідація їх наслідків.

10. Конкурс знавців пожежного мистецтва.

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар